6 Mayıs 2017 Cumartesi

Aksaray 1. Kitap Günleri 29 Nisan - 07 Mayıs 2017

Aksaray 1. Kitap Günleri İzlenimlerim

Bundan üç beş sene öncesine kadar kitap fuarları her yerde yapılmıyordu. Yani aslında yine kitap fuarları düzenleniyordu fakat genelde büyükşehirlerde oluyordu ve benim de katılma imkanım olmuyordu o zamanlar. Ve hep merak ederdim bu fuarları. Yazarlarla tanışmak, kitap stantlarının arasında dolaşmak, o atmosferi yaşamak isterdim.



Son yıllarda bu fuarlar arttı. Daha çok şehirde belirli günlerde kitap fuarları düzenlenmeye başladı. Bu durum ben ve benim gibi kitapseverler için oldukça iyi oldu tabiî ki. Geçen yıllarda Kahramanmaraş’ta düzenlenen kitap fuarlarına katılma fırsatı buldum. Hakkını vermek gerekir ki çok güzeldi. Kitaplarla birlikte olmak, yazarlarla tanışmak, o atmosferi yaşamak gerçekten hayal ettiğim gibiydi hatta daha fazlasıydı.


Bu yıl kitap fuarına katılmak memleketim Aksaray’da nasip oldu. Aksaray Belediyesi, Aksaray Milli Eğitim ve İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü katkılarıyla çok güzel bir etkinlik oluşturuldu. Aksaray 15 Temmuz Milli İrade Meydanı’na büyük bir çadır kuruldu ve devamının geleceğinin habercisi olarak “Aksaray 1. Kitap Günleri” adı altında 29 Nisan tarihinde açılışı gerçekleştirildi.


Aksaray 1. Kitap Günleri Açılış Fotoğrafı
Fuar açıldıktan sonra birkaç farklı zamanda gezme fırsatım oldu. Atmosfer güzeldi gerçekten. Küçük büyük her yaştan insanı görmek mümkündü. Halkımız yoğun bir ilgi gösterdi. Fuar alanı olarak kent meydanının belirlenmesini çok doğru bulduğumu belirtmek isterim. Başka bir yerde yapılmış olsa gösterilen ilgi aynı derecede olmazdı. Fuarı ziyarete gelen pek çok hemşerim gibi ben de büyük bir keyif aldım doğrusu. Söyleşi ve imza günü için gelen bazı yazarlarla yakından görüşme, kimisiyle de ilk defa tanışma fırsatı buldum. Benim için çok güzel bir deneyim oldu.



Bu ve benzeri etkinliklerin artmasını ve gelenekselleşmesini temenni ederek, başta Aksaray Belediyesi, Aksaray Milli Eğitim ve İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü olmak üzere bu tür güzel etkinliklere vesile olanlara, fuarı teşrif eden değerli yazarlarımıza, halkımıza ve çok ufak dahi olsa bir katkısı, emeği olan herkese teşekkür ederim. Bunlar güzel şeyler, iyi şeyler. Bu vesileyle her şey belki iyi olmamıştır ama eminim ki bazı şeyler iyi olmuştur. Daha da iyi olsun inşallah J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.