18 Mayıs 2017 Perşembe

Atasözleri Kitabı - İskender Pala

Sözün Özünden Dünden Bugüne Atasözleri - İskender Pala

Kitabın adı: Sözün Özünden Dünden Bugüne Atasözleri
Yazarı: İskender Pala
Kapı Yayınları, 312 Sayfa

Bir önceki kitap tanıtımı yazısında Selim Gündüzalp'in Deyimler ve Öyküleri 1 kitabından bahsetmiştim. Aslında o gün kütüphaneden o kitabı alırken aynı zamanda bu atasözleri kitabını da almıştım. Zira deyimler ve atasözleri gibi özlü sözler hep ilgimi çekmiştir.
Sözün özünden dünden bugüne atasözleri

Deyimler kitabını kısa sürede okuduğumdan bahsetmiştim. Aslında bu kitap da tıpkı onun gibi kısa sürede okunabilecek bir kitap. Diğerinden biraz hacimli ve biraz daha fazla bilgi barındırıyor. Bu kitapta atasözlerinin hikâyesi anlatılmıyor sadece atasözünün ne anlama geldiği açıklanıyor. Benzer atasözleri de hemen açıklamanın altında yer alıyor ki okuyucu bilgilendiriliyor ve yönlendiriliyor. Ayrıca atasözünde geçen yabancı kelimeler de günümüz Türkçesiyle kısaca açıklanıyor. Bu yönleriyle oldukça faydalı bir kitap olduğu kanısındayım. Ben burada kitap hakkında kısaca bilgi vermeye çalıştım ama kitabın önsözünde kitabın hangi amaçlarla ve hangi kriterlere göre hazırlandığı genişçe anlatılmış. Önsözü okuyarak kitap hakkında detaylı bir bilgiye sahip olacağınızı belirtmek isterim.


Daha önce de belirttiğim gibi deyimler ve atasözleri dilimizin zenginliğinin göstergesidir. Bunları ne kadar iyi bilirsek ve kullanırsak konuşmalarımız o kadar iyi ve kaliteli olur. Herkese tavsiye ederim. Fakat özellikle de yazarlığa ilgi duyanlara, benim gibi bu tür şeylere merakı olanlara, konuşmasını güzelleştirmek isteyenlere tavsiye ederim. Günümüz şartlarında bu tür kitaplara ulaşmak çok kolay. Umarım işinize yarar ki ben mutlaka istifade edeceğinizi düşünüyorum.

Kitaptan hoşuma giden birkaç örneği de burada paylaşmak istiyorum ki kitabın içeriği hakkında az çok bilginiz olsun.

Eşeği düğüne okumuşlar; “Ya odun eksiktir, ya su” demiş
(Okumak: Çağırmak, davet etmek)

Daima emir altında başkalarına hizmetle yükümlü kişiler, içinde bulundukları psikolojik ortam gereği daima hizmeti düşünürler. Kendilerini ağırlamak üzere yapılan davetleri bile, bir iş gördürülmesi anlamında yorumlarlar.
İçinde bulunduğu durumun ötesini düşünemeyen, yükselme arzusunu unutmuş kişiler için söylenir. Sayfa: 108

Diğer bir örnek:
Tırnağın varsa başını kaşı

Yalnız başına yapılacak işlerde kimseden yardım istenmemeli; kendi bilgi, beceri ve sermayesine güvenerek yola çıkılmalıdır.
(Ayrıca bk. Kimseden kimseye hayır yok)
Kendi başına buyruk iş yapmanın rahatlığını tavsiye için söylenir. Sayfa 280.

Okuyacaklara şimdiden keyifli okumalar dilerim. Okuyalım, iyi olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.