19 Ağustos 2017 Cumartesi

Derin Dereler


Hikâyeleri ve şiirleri hep sevmişimdir. Bana göre ikisi de birer yaşanmışlıktan doğuyor. Yani masa başında oluşturulmuş, kurgulanmış bir şey değil, hayatın içinden, gerçek bir eser. Hele de o duygu yüklü şiirin bir de hikâyesi varsa daha doğrusu o hikâye biliniyorsa daha bir anlam kazanıyor bende ve daha çok etkiliyor beni.

Okuduğum bir kitapta yer alan bir dörtlük ve onun hikâyesini ben de burada paylaşmak istiyorum. Beni çok etkiledi bu hikâye ve bu kısacık şiir. Buyrun:


Rivayete göre, Osmanlının son dönemlerinde, Anadolu’nun ücra bir köyünde yaşamış. Severek evlenmiş. Mutlu olmak istemekte, geleceğe ümitle bakmaktadır. Toprakları verimsizdir köyünün, bu yüzden erkekler, iş için uzak beldelere giderler. Bu gelinin eşi de gider bir gün. Gider gitmesine ya, bir türlü dönmez geriye.

Kadın, akıl almaz bir sabırla, hasretle, ümitle bekler, bekler, bekler. Kimselere söyleyemez derdini, acısını içine gömer. Dindardır, iffetlidir, namusunu canından aziz bilir. Yalnız başına yaşar, çalışır, eşinin yolunu gözler. Aradan beş yıl, on yıl, yirmi yıl geçer.

Yirmi beşinci yıl dolarken bazı askerler gelirler köye, kadını bulurlar. Yanlarında getirdikleri mektubu verir, “Bunu sana kocan gönderdi. İşleri sebebiyle kendisi gelemedi. Biz, seni ona götürmekle vazifeliyiz” derler.

Kadın, mektubu okur… Osmanlıya asker olmuştur kocası, seneler ilerledikçe rütbesi yükselmiştir. Şimdi Mısır eyaletinde “paşa”dır. Yıllar önce bir çeşme başında gözü yaşlı bırakıp gittiği hanımını yanına almak istemektedir. Onu konaklarda yaşatacak, mutlu edecektir.

Kadın, mektubun arkasına kısa bir şiir yazar, askere verir. “Bunu götürün, sahibine verin” der. Sonra, kesin bir dille son sözünü söyler: “Ben, gelmiyorum!”
İşte şiiri:

Derin derelerin serin köşesi,
Kırıldı gönlümün billur şişesi
Duydum ki olmuşsun Mısır paşası
Vaktinde gelmedin şimdi neyleyim!

Kaynak: Yazar Olmak İstiyorum – Ömer Sevinçgül, Carpe Diem, 162 – 163. Sayfalar.


Fazla söze gerek yok sanırım. Öykü de şiir de yeteri kadar ifade ediyor her şeyi, yaşanmışlıkları ve yaşanmamışlıkları…

1 yorum:

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.