23 Ağustos 2017 Çarşamba

Yazar Olmak İstiyorum - Ömer Sevinçgül

Yazar Olmak İstiyorum - Ömer Sevinçgül

Kitabın adı: Yazar Olmak İstiyorum
Yazarı: Ömer Sevinçgül
Carpe Diem, 191 Sayfa

Geçen haftalarda Dorothea Brande’nin Yazar Olmak kitabını okumuş, onun hakkında yazmıştım. Ömer Sevinçgül’ün bu kitabı da, aynı kargo kutusundan çıkan diğer kitaplardan bir tanesiydi. İlk aldığım zaman büyük bir heyecanla okumuştum, birkaç yıl aradan sonra yeniden okuma ihtiyacı hissettim. Şuan “iyi ki de yeniden okumuşum” diyorum.

Aradan geçen zaman çok şeyi değiştirmiş. Bu zamana kadar yazarlık konusunda biraz daha bilgi ve tecrübe sahibi olmuşum. Bu kitabı okurken onu fark ettim. Elbette bu konuda hâlâ eksiklerim var ama yeniden çok istifade ettim bu kitaptan. Eksiklerim nispeten daha az bir hâle geldi.


Dorothea Brande’nin kitabı yazarların karşılaştıkları temel problemleri ele alıyor ve yazar adaylarına alıştırma tavsiyelerinde bulunuyordu. Fakat Ömer Sevinçgül’ün Yazar Olmak İstiyorum kitabı ondan biraz farklı. Yani aslında benzer yönleri var ama temel olarak ikisi farklı yönleri ele almışlar.

Ömer Sevinçgül’ün bu kitabı kesin çizgilerle iki bölüme ayrılmamış ama ben okurken iki ayrı bölüm okuyormuşum gibi hissettim. İlk bölüm yazar adayının kişisel yönü, beceri ve isteklerini sorgulamasını ve yazar olmanın gerçeklerini anlatan bölüm, ikinci bölüm ise yazarlığın teorik kısmını anlatan, yol, yöntem gösteren bölümden oluşuyor. Yani ne nedir, nasıl bir yol izlenir, nasıl yapılır gibi.

Bu tasnifime göre ilk bölümün Dorothea Brande’nin kitabıyla benzer yönleri var. Ömer Sevinçgül’ün bazı tavsiyeleriyle Dorothea Brande’nin tavsiyelerinin aynı olduğunu gördüm. İkisi de düzenli yazmayı, her gün yazmak için vakit ayırmayı vb. şeyleri öneriyorlar. Bu yönüyle iki kitap birbirine benziyor ama teorik olarak Ömer Sevinçgül biraz daha detaylı bilgi vermiş.

Aşağıda verdiğim birkaç başlık bu kitabın içerdiği konuları daha iyi anlatacaktır:

Planın Unsurları
Plan Nasıl Yapılır?
Paragraf
Cümle
Hikaye/Öykü
Hikayede Tema
Hikayede Karakter
Eleştiride Nelere Yer Verilir?

Bu ve bunlar gibi daha pek çok başlık yer alıyor.

Yazar Olmak İstiyorum kitabında Ömer Sevinçgül, bu tür başlıklar altında, ilgili konuyu güzel bir şekilde açıklamış. Bu yaptığı açıklamaları da kısa ve öz tutmuş. Yani bir konuyu 1,5 – 2 sayfa uzunluğunda yazmış. İnsan okurken hem sıkılmıyor hem de çok şey öğrenebiliyor. Bir nevi lafı dolandırmadan konunun özünü vermeye çalışmış. Bu yönüyle çok istifade ettim. Daha önceki okuyuşumda görmediğim bazı şeyleri bu okuyuşumda daha iyi gördüm. Pek çok konunun altını, üstünü çizdim (:

Ayrıca yazar kendi fikir ve gözlemlerini de aktarmış kitaba. Yani kuru kuruya bilgi vermemiş, kendinden çok şey katmış. İhtiyaç duyduğu yerlerde bazı örnekler vererek konuyu daha iyi açıklamış.

Çok hacimli ve kalın bir kitap olmaması, konuların kısa açıklanması, akıcı bir dile sahip olması, samimi bir sohbet havası olması nedeniyle kısa sürede okunabilecek kitaplardan bir tanesi.

Ben yeniden çok sevdim bu kitabı ve yazar olmaya ilgi duyanlara, daha iyi yazmak isteyenlere tavsiye ederim. Herkesin kendince, ihtiyacına göre alabileceği çok şey olduğunu düşünüyorum. 

Bir kitapta "okuyan okutur" diye bir cümle okumuştum. Ona istinaden okuyalım, okutalım, tavsiye edelim, iyi olsun (:

4 yorum:

  1. Çok teşekkürler bu güzel paylaşım için. "Okuyan okutur" bayıldım bu söze :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Yorumunuz için de ben teşekkür ederim (:
      Gerçekten de öyle, okuyan okutuyor. En azından okutmak istiyor.

      Sil
  2. Ömer Sevinçgül`ün bende apayrı bir yeri var. Bu kitabını da yazar olma isteğimin oluştuğu zamanlarda çok fazla okumak istediysem de kitap alma önceliğim başka kitaplara kayınca bu kitabı almadım. Ama Ömer Sevinçgül unutulmaz, alınır ve okunur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömer Sevinçgül'ü ben de severim. Ben de bu kitabı dışında başka bir kitabını okumadım henüz. Bu vesileyle bunu ben size tavsiye etmiş olayım, diğer kitaplarını da siz bana tavsiye etmiş olun. :)
      Bugün kütüphaneye gidecem, liste dışı kitabım Ömer Sevinçgül'den olsun o zaman :)

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.