4 Eylül 2017 Pazartesi

Dar Kapı - Andre Gide

Dar kapı kitabı timaş

Kitabın adı: Dar Kapı
Yazarı: Andre Gide (Çevirmen: Buket Yılmaz)
Timaş Yayınları, 139 Sayfa

Dar Kapı, Okuma Listemde yer alan kitaplardan bir tanesiydi. Bir kitapta övgüyle bahsediliyordu kendisinden ve ben de hemen not almıştım. Kitabın yazarı Nobel ödüllü bir yazarmış. Bayramdan önce kütüphanede görünce ödünç aldım.

Kitap kısa olduğu için aslında birkaç gün gibi kısa sürede bitirilebilecek bir kitap. Ben bayramdan önceki günlerde okumaya başladım. Biraz okudum ve araya bayram telaşı ve bayram girince pek okuyamadım. Ancak bugün bitirebildim. Araya giren onca zaman olunca kitapta da kopmalar yaşadım açıkçası. Bu yönüyle kitap bende biraz talihsizliğe uğradı diyebilirim. Yine de zevk alarak okudum.


Kitap genel olarak duygusal ve içten bir izlenim bıraktı bende. Okuduğum süre zarfında hep bir dinginlik hissettim. Dediğim gibi kitabı okumam sürem dağınık olduğu için kitaptan tam bir bütünlük yakalayamadım. O yüzden bu kitabı tam olarak okumuş saymıyorum ve okuduklarım listesine eklemiyorum. Uygun bir zamanda daha iyi anlayarak yeniden okumak istiyorum.

Kitabın arka kapak yazısı şöyle:
Hayatın biricik anlamı olacak kadar derinden duyulan bir aşkın trajediye dönüştüğü bu romanda asıl sorgulanan, erdeme giden yolun zorluğudur. Erdeme giden yolda, insanın içinden hiç dinmeyen bir sızı gibi varlığını daima hissettiren yalnızlıklar, bekleyişler, ayrılıklardan doğan ve tahammülü trajediler doğuran çatışmalar yaşanacaktır.

André Gide, insanı düşünmeye ve kendi hayatını tartmaya iten bu romanıyla, aşk ve aşk yüzünden çekilen acıyı merkeze alarak, insan ruhunun en derinlerine inmeyi bir kez daha başarır.

Tercihlerini zor olandan yana kullananların yaşadığı iç fırtınaları gözler önüne seren, yazarın çarpıcı üslubuyla okuru silkeleyen Dar Kapı, unutulmayacak kitaplardan…


Nedendir bilmiyorum ama kitabın kapak tasarımı da ayrıca hoşuma gitti (: Okumak isteyenlere tavsiye ederim. Benim alamadığım o lezzeti yakalarsınız umarım. İyi okumalar.

4 yorum:

  1. Kitabın ve yazarı ve açıkçası Timaş Yayınlarından böyle bir kitabın var olduğunu bilmiyordum. Eğer tam anlamıyla okumuş olsaydınız izahınız daha geniş olacaktı ve ben de daha çok merak uyandıracaktı. Sizin yazınızdan bana sirayet edenler bunlar. Tekrardan okumanız temennisiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Bu noktada benim tam anlamıyla anlatamamam sizi daha çok meraklandırsın ve okuyun inşallah :)

      Sil
  2. Kitabın arka kapak yazısı benimde çok hoşuma gitti. Evet haklısınız kitabın kapak tasarımı bencede gayet hoş. Elimde ki kitapları bitirdikten sonra okumaya çalışacağım. Tavsiyen için çok teşekkür ederim. Saygılarımla. Vesselam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okuyun. Dediğim gibi ben tam istifade edemedim ama umarım siz kitaba hak ettiği değeri verirsiniz. Ben teşekkür ederim.

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.