15 Eylül 2017 Cuma

Seni Seven Biri Var - Ömer Sevinçgül

Seni seven biri var kitabı
Kitabın adı: Seni Seven Biri Var
Yazarı: Ömer Sevinçgül
Carpe Diem, 190 Sayfa

Ömer Sevinçgül’ü ilk olarak Yazar Olmak İstiyorum kitabıyla tanıdım. O kitabını da çok beğenmiştim ama başka kitabını okumamıştım. Hem bir başka kitabını okumak hem de Nevbahar Durağı Blogunun yazarı Nazik Topcu’nun  tavsiyesine uymak için geçtiğimiz hafta bu kitabı kütüphaneden ödünç aldım. Kitap için Ömer Sevinçgül’e, tavsiye için de Nazik Topcu’ya teşekkür ederim (:

Kitap felsefe ve inanç konularını işliyor. Bazı kavramları, felsefi akımları, üzerinde tartışılan imani meseleleri açıklıyor. Ama bunu yaparken yazarın ustalığını görüyoruz. Zira yazar bilgi veriyor ama bunu doğrudan yapmıyor. Oluşturduğu iki karakter aracılığıyla, sohbet ediyormuş gibi yaparak, anlatmak ve açıklamak istediği konuyu okuyucuya sunuyor. Bu yönüyle okurken insan sıkılmıyor. Tabiri caizse hem keyif alarak okuyor hem de bilgilenmiş oluyor.


Yazar olmak istiyorum kitabında olduğu gibi Ömer Sevinçgül, kısa ve öz yazmış. Yani lafı dolandırmadan, uzatmadan, gereksiz ayrıntılara girmeden gerektiği kadarıyla yazmış. Bir konuyu bir sayfada özetlemiş. Henüz diğer kitaplarını okumadım ama öyle tahmin ediyorum ki diğer kitapları da bu şekildedir. Nasip olur da diğer kitaplarını da okursam bunu öğrenmiş olurum. (:

 “Seni Seven Biri Var” kitabı, hem içeriği hem de dili ve anlatımıyla beğenerek okuduğum kitaplar arasında yerini aldı. Bu kitapla yazarı biraz daha iyi tanıma fırsatım oldu ve diğer kitaplarını okuma isteği uyandı. Kitabın son kısmında diğer kitaplarının isimleri de yer alıyor. Onları da not aldım. Zamanı geldiğinde, nasip olursa onları da okuyacağım, inşallah.

Son olarak kitabı her yaş gurubuna tavsiye ederim. Zira içinde çok önemli konular var bence. Ama özellikle de lise yaş guruplarındaki genç arkadaşlara tavsiye ederim. Çünkü kitap biraz daha onların diliyle ve onlara hitap edecek şekilde yazılmış. Gençlerin okuması gereken önemli kitaplardan bir tanesidir diye düşünüyorum.


Okuyan okutur. Okuyalım, okutalım iyi olsun (:

8 yorum:

  1. Asıl ben teşekkür ederim. Önerime kulak verdiniz. Ve bu beni son derece mutlu etti. :) Okutalım, okuyalım sloganı çok hoşuma gitti. Ben de tavsiyelerinize her daim açığım. Galiba çok zengin bir kütüphaneye sahipsiniz. İstediğiniz kitabı bulabiliyorsunuz. Ayrıca siz okuyunca benim de Ömer Sevinçgül okuyasım geldi. Bakalım ben bulabilecek miyim?
    Ömer Sevinçgül her yaş grubuna hitap eder aslında. Benim lise de Din Kültürü hocam okurdu. Yeni tavsiyem Rabbim Beni Bana Bırakma olsun. Yazarımızı ilk bu kitabı ile tanıdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel şeyler olunca ben de çok mutlu oluyorum. (:
      Aksaray Kültür Merkezi kütüphanesi var. Yakın zaman önce kuruldu ve zengin bir içeriği var. Ayrıca tüm kitaplar da oldukça yeni. Hatta daha kapağı açılmamış kitaplar var. O yönüyle şanslıyım, çok şükür. Oradan hemen hemen her kitabı bulabiliyorum. Okuduklarımı da burada yazıyorum. (:
      Ömer Sevinçgül'ün diğer kitaplarından "Her Şey Anını Bekler" kitabını listeye almıştım. Önce onu okumak niyetindeyim. Ondan sonra dediğiniz kitabı okurum inşallah. (: Tekrar teşekkürler.

      Sil
  2. bu kitabı okudum ben de sevdimdi :)

    YanıtlaSil
  3. Kitabın ismi ne güzelmiş :))
    Listeme ekledim bile :)
    Teşekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmi de güzel kendi de güzel :) okuyun, istifade edersiniz İnşallah..
      Ben Teşekkür ederim :)

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.